Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » sparta sport 2v 1976

Sparta_sport_1976
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta_sport_1976

Hallo allemaal

Ik heb pas een sparta sport 2v 2dehands gekocht. Deze liep eerst niet goed, maar is ondertussen goed afgesteld. Hij rijdt ongeveer 50km/u, maar af en toe slaagt de motor vast. Dit is meestal als ik er een tijdje mee gereden heb. Vlak daarna start hij weer perfect en kan ik er weer mee rijden. Wat kunnen de oorzaken zijn van het blokkeren van de motor ?

Ik gebruik 1:25 mengsmering.

Alvast bedankt

mels
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mels

Hallo ikzelf heb er 1 uit 1970 loopt ongeveer net zo hard 55 heb het zelfde probleem gehad en nu smeer ik wat rijker met old smoke  tot nu toe werkt dit bij mij perfect iemand anders misschien nog iets groet mels 

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Gezien de 1:25 mengsmering zou het niet aan de olie moeten liggen.

Heeft u een aansluiting naar het frame te vanaf de carburateur, of ligt deze op het blok?
En welke sproeier zit erin? dat is de koperkleurige bout die aan de zijkant van de carburateur zit. Als het goed is staat daar een getalletje op, dat is de maat. en die willen wij graag weten.

Heeft u de carburateur al eens goed gereinigd? Bijvoorbeeld met lucht alle kanaaltjes doorgeblazen?

Sparta_sport_1976
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta_sport_1976

Deze ligt op het blok zelf. De sproeiermaat is 64. De carburateur is volledig gereinigd. Ik weet wel niet zeker of deze van 76 is, aangezien de verkoper dit vertelde. Ik kan nergens het jaartal vinden.

sparta_333
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sparta_333

Het jaartal kan je eenvoudig nakijken via het framenummer. Als dit begint met een 0 is hij van 1970 een 1 staat voor 1971...enz.

Gezien het type voorvoork betwijfel ik ook dat deze van 1976 is. Plaats anders eens een topic met wat foto's onder "Mijn brommers" Wink

Sparta_sport_1976
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta_sport_1976

Ik zal het proberen te posten onder galerij, wel je m'n brommer zien. Het framenummer begint met een 9, dus zal hij eerder van '69 zijn, als van 79' veronderstel ik.

Over dit topic

Gestart 6 Augustus 2012 door Sparta_sport_1976

Laatste reactie door Sparta_sport_1976

Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: