Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » sparta sport 2V schokt bij optrekken en rijden

annemarievdknijff
Citeer
Privébericht
Naar profiel
annemarievdknijff

Mijn sparta is door mijn man nauwkeurig gereviseerd 2 jaar geleden maar ondanks alle inspanningen en alle mogelijke afstelpogingen is het nog niet gelukt om zonder schokken te laten rijden. Twee jaar geleden hebben we er 80 km mee gereden met erg weinig vermogen en telkens dat hij het geluid van meer toeren maakt terwijl hij juist ondertussen in houd, ondanks diverse maten sproeiers. Nu had mijn broer vorige week het idee dat het welicht door de koppeling kan komen dus hebben we nieuwe veertjes besteld en er bleken er inderdaad maar 3 in te zitten en nu zijn het er 9 en er is wel effect opgetreden in die zin dat de uithalen van de toeren minder zijn echter hij blijft irritant schokken zolang je gas geeft of constant rijd tussen de 40 en 50. Berg af en met wind mee dan rijd hij boven de 50 en dan doet hij niet schokken. Wie heeft er nog een idee wat het kan zijn?

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

kijk eens tijden het rijden of de versnellingshevel beweegt, het kan zijn dat de vulschijf onder het tandwiel van de tweede versnelling niet is geplaatst, dit kan in combinatie met te veel speling axiaal op de as er voor zorgen dat de schijf die het tandwiel moet grijpen, niet helemaal grijpt en bij bepaalde snelheid er uit schiet en daardoor zal de hevel beweging laten zien.

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

ik lees net dat hij ook schokt tijdens het optrekken, althans volgens de titel, zo ja, dan zit het probleem echt bij de schijf, of de vork die de schijf bedient

annemarievdknijff
Citeer
Privébericht
Naar profiel
annemarievdknijff

Het is inderdaad alleen bij de tweede versnelling. Bedankt voor de tip, we gaan ermee aan de slag. Zou wel vervelend voor mijn man zijn als het hele blok weer open moet maar goed die is ook nogal klaar met dat geschok. Mocht deze vulschijf inderdaad ontbreken hoe kunnen we dan aan een nieuwe komen?

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

mij een mailtje sturen

en wanneer hij hem toch open heeft, kijk ook even naar de geleiders van de vork die de schijf met gaatjes bedienen/geleiden, er staat niet duidelijk in de handleiding hoe die moeten staan, ze moeten naar de trapas wijzen en dus als het ware van de as met vaste tandwielen af. Andersom passen ze wel maar daar kun je ook dit soort klachten van krijgen.

annemarievdknijff
Citeer
Privébericht
Naar profiel
annemarievdknijff

Maarten je bent geweldig de versnellingshevel beweegt inderdaad wanneer hij schokt. Na twee jaar hebben we eindelijk de  juiste diagnose gevonden. Waarschijnlijk heeft het er dan in dit blok nooit een vulschijf onder het tandwiel gezeten. Waarschijnlijk zit er in mijn oude blok wel zo'n vulschijf maar ik weet niet in welke staat die is na jarenlang geslipt te hebben. Is het veel moeite om mij zo'n vulschijf op te sturen en wat wil je ervoor hebben?



Over dit topic

Gestart 10 Februari 2014 door annemarievdknijff

Laatste reactie door annemarievdknijff


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: