Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » sparta sport 2v

mels
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mels

Hallo vraagje ik ben in bezit van een sparta sport 2v 06-30-1970 met sachs motortje

deze loopt 40 top windje mee 45 ik wil hier graag een kilometertje of 5 bij om wat beter mee te kunnen met een toertocht hoe kan ik dit redelijk eenvoudig voor elkaar krijgen 

 

 

greats mels 

T.Bakker
Citeer
Privébericht
Naar profiel
T.Bakker

Beste Mels,

Ik zou eerst kijken of de uitlaat niet dichtgekoold is en ook of de uitlaat poort van de cilinder niet dicht zit. Ook of de carb helemaal schoon is. Mocht dit niet zo zijn is het misschien aan de raden te kijken of er een grotere uitlaat bocht op kan. 

Wat ik uit het kleine foto'tje kan opmaken is dat je een ronde cilinder hebt. Je zou er ook voor kunnnen kiezen een grote cilinder met 17mm carb er op te zetten. Kost een paar duiten maar dan ga je wel gelijk 65. Weet niet of dat de bedoeling is, werkt trouwens ook niet helemaal lekker op de 2V.

De iets moeilijkere optie is te gaan vijlen aan je cilinder. Begin ik zelf ook niet aan, veels te bang dat het vastloopt :p

Tim

mels
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mels

Alles is mooi schoon misschien ander uitlaatje of bocht geen idee waar ik die kan vinden zat zelf ook aan een andere sproeier te denken mischien meer mensen die hier raad mee  weten vrgr mels 

thijstussengas
Citeer
Privébericht
Naar profiel
thijstussengas

Let ook even op je onsteking. Is de hele afstelling goed, en zit er nog de originele spoel in? Een nieuwe spoel scheelt soms een hoop. Heb je een motorblok met de ovale cilinder, dan moet je daar zonder moeite heel wat meer snelheid en kracht uit krijgen dan nu. Meet ook even je condensator na. Een spoel doormeten geeft nog geen uitsluitsel, soms lijken de meetresultaten O.K. maar dan rijdt 't nog steeds beroerd. Gelukkig zijn ze niet duur en makkelijk te krijgen.

Succes, Mathijs 

henkp
Citeer
Privébericht
Naar profiel
henkp

Zit de orginele TMI uitlaat er nog op?Dan kun je afstellen,schoonmaken en sleutelen tot in de eeuwigheid,maar harder zal ie niet gaan.In de ori uitlaat zit een restrictiepijpje die het vermogen knijpt,en dat pijpje krijg je er bijna niet uit.Met een andere uitlaat zal de brommer wat sneller gaan en nog beter lopen ook.

Bij oldtimerdelen.nl kan je een uitlaat bestellen met de gewenste 27mm aansluiting.Een grotere carburateur plaatsen is zinloos,je kan nog wel een paar km winnen door de uitlaatpoort te vergroten.

Ga niet met sproeiers rommelen,als de motor "viertakt"bij vol gas in de 1,is de sproeier in deze huidige bezetting goed.

mels
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mels

oke ik ga dus woensdag avond even naar oldtimerdelen zie dus net dat deze (winkel) ongeveer bij mij in de achtertuin zit dus brommer er wel even heen met een vragen boekje in mn zak lol

verder zal ik over 2 weken mn neus wel ff laten zien in apeldoorn neem de brommer dan mee past makkelijk in mn T3 Volkswagen camper 



Over dit topic

Gestart 19 Mei 2012 door mels

Laatste reactie door Geert


Meest recente posts

Motorbeugels nu op mp
Weet niet meer wie er laatst beugels zocht voor de motorophanging,...
16 September | 22:18 uur door Ouwe Luuk

gegevens coda
Het brommer VIN nr. 314380 Boek 16, pagina 154: Datum:...
16 September | 19:18 uur door Geert

Voorstellings rondje
Gefeliciteerd met t kenteken. Nog een technische keuring gehad ook?
15 September | 18:22 uur door Ouwe Luuk

Gezocht balhoofdset voor SE50
Ik bedoel de lagerschalen incl de kogels. Een foto lukt wel maar...
15 September | 12:58 uur door nwam69

Dikte kabels
Dank voor deze info!! Gr. Koos
14 September | 20:52 uur door Koosolex

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: