Ik bedoel is dit de juiste replica van de originele 17mm Bing waardoor hij sneller gaat rijden?
Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Sparta sport 3v
Ik bedoel is dit de juiste replica van de originele 17mm Bing waardoor hij sneller gaat rijden?
Op de ori. vierkante cilinder heeft zo'n grote carburateur eigenlijk geen zin. De spoelpoorten zijn zodanig ontworpen dat er maar weinig opvoer mogelijk is. Een grote carburateur leidt dan eerder tot méér brandstofgebruik en meer interne vervuiling i.pl.v. vermogenswinst.
Als je deze set-up met een 12mm carb optimaal maakt, heb je de grens die dit blok biedt al snel bereikt. Een grotere carburateur helpt niet echt. Deze uitvoering is bewust bedoelt als een Nederlandse brommer
Ooh ja oke, maar deze carburateur was eerder bedoelt om op een 60 cc cilinder te zetten,
Zoals T.Dekker dat al zei
zo te lezen aan het lijstje van Tim doelde hij op een snelle ronde cq "motor" cilinder ipv een vierkante, vandaar ook de lange beugels, dan heb je vevrolgens een bing 1/17/69 nodig.
wil je een 17mm op de vierkante cilinders dan kun je beter naar een dell'orto gaan kijken,
ik adviseer wel om de uitlaatpoort te gaan vergroten wanneer je naar een grotere carb gaat op de vierkante set, inlaat kan al iets van 16-17mm hebben maar spoelers en uitlaat zijn de volgende beperkingen. Spoeling verbeter je met een zuiger met vlakkere kop en korte inlaatrok.
Te Koop gevraagd: Origineel gereedschapsetje van een Sparta Sport 3 V uit 1973.
Hallo iedereen, hier ben ik terug na lange tijd afwezig geweest te zijn.
Ik zit met het volgende probleem: ik wil mijn carterdeksels er af draaien om eens in mijn motorblok te kunnen kijken, maar de schroeven zitten zo vast dat ik ze niet loskrijg..
Iemand tips om deze los te kunnen krijgen?
Mvg
Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: