Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Sparta Sport 66/67 V49/3

JoukeRodenhuis
Citeer
Privébericht
Naar profiel
JoukeRodenhuis

Hallo allen, 

Ik heb een Sparta Sport, en deze heeft een V49 waar tot mijn grootste verbazing enigzins onderdelen voor te vinden zijn. 

Deze V49 heeft een flinke klapper gehad, omdat de zuigerveer uit de zuiger was gevallen en zo de cillinder en zuiger aan gort heeft gehaald. De krukas vind ik weifelachtig, maar ik heb al potentiele vervanging gevonden. Niets NOS helaas, maar ach; als 't maar werkt

Wat ik graag weten wil, is wat voor lagers en keerringen moeten er in? En, als ik het vragen mag, ook al is dit de verkeerde categorie maar om hier nou een tweede post voor te maken, wat is de juiste maat buitenband die ik nodig heb?

De oliekerringen voor de krukas 17x28x7 mm en 17x26x6.

de trapas keerring 15,8x22x4

De krukas lagerss 6203c3

De buitenbanden 23x2.25 

Lagerkooien voor de versnellingsbak

Ik heb op het moment de mogelijkheid deze te kopen van iemand die een voorraad van een oude tweewielerzaak aan het verkopen is. Kloppen deze maten voor mijn V49/3? 
Hieronder nog een paar foto's van mijn Sparta. De standaard mist, maar ik heb al wat langs zien vliegen op marktplaats dus ik denk dat ik hier wel aankom. Heeft iemand misschien een foto van het juiste type standaard voor op mijn Sparta voor me? 

Groeten, Jouke

JoukeRodenhuis
Citeer
Privébericht
Naar profiel
JoukeRodenhuis

Wat ben ik toch blij dat deze Sparta onder liters vet zit. Als je 5 minuten met dat ding bezig bent, dan zijn je handen zwarter dan ons trouwe pietje. Dus weinig roest voor mij! Laughing (hoop ik)

freekvullers
Citeer
Privébericht
Naar profiel
freekvullers

Hoi Jouke,

Ik heb zo'n zelfde Sparta Sport 3V, en mijn buitenband maat is 2.25-19. Ik kan alleen niet 100% garanderen dat dit origineel is.

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Je kunt veel (algemene) info halen uit het modellenovericht op deze site. Ook de bandenmaten van de meeste modellen staan er bij vermeld.

Voor jouwe brommer is het 23 x 2.25 voor zowel de voor alsd achterband

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Hallo Jouke, er staat nu ook n standaard op marktplaats. Succes! Ronald

Over dit topic

Gestart 17 September 2018 door JoukeRodenhuis

Laatste reactie door Ouwe Luuk

Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Ik heb geen idee. Ik heb de olie nog nooit bijgevuld. Wat voor olie...
9 September | 13:53 uur door Jordie

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: