Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Sparta sport v2 stottert tijdens het rijden.

jef
Citeer
Privébericht
Naar profiel
jef

Beste,

Zoals die titel het zegt mijn brommer stottert tijdens het rijden.Hij gaat niet harder als 20km/u en hoe meer gas ik geef hoe trager die gaat. weet iemand een oplossing of heeft iemand dit ook al eens voor gehad.

 

Met vriendelijke groeten,

Jef schouteden.

sparta_333
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sparta_333

Dag Jef, mss niet direct de oplossing maar heb je de uitlaat als eens goed ontkoold? Met dit warme weer durft alle troep in de uitlaat wel eens los te komen met als gevolg dat deze gaat dicht zitten. Mvg Stijn

goudse
Citeer
Privébericht
Naar profiel
goudse

krijgt hij genoeg benzine?

de kraan misschien verstopt de carb vervuild de ontstekking verlopen de bogie vervuild

zoals je ziet het kan div oorzaken hebben en het word gewoon uitproberen ik zou bij de bezine toevoer beginnen.

suc6

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Viertakten? Wat bedoel je precies met stotteren?

@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

Hoi jef.

Even een tip die bij mij goed heetf uitgepakt ik tankte euro 95 daar van ging hij viertakten dan trok hij weer en hielt hij weer in tijdens het viertakten ik weet niet of je dat bedoeld met stotteren ik tank nu ultimate van bp en daar rijd hij super op hij viertakt nu bijna nooit meer.

In euro 95 zit ook ethanol dat schijnt ook niet goed te zijn voor rubbers en keerringen

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Jef,

bij het zoeken van storingen, moet je gewoon systematisch te werk gaan. Je motor heeft simpelweg twee dingen nodig om te kunnen lopen: benzine(mengsel) en een vonk. Dus begin bij het controleren van je hele brandstofsysteem vanaf de tank tot in je cylinder; eerst verstoppingen, tank die vacuüm trekt, verstopte sproeier/luchtfilter, maat sproeier, chokeklep die blijft hangen, vervuilde carburateur, verkeerde gasnaald/schuif, verkeerde stand van de gasnaald, etc. 

Als dit allemaal goed is, begin je bij je ontsteking; sluiting in de kortsluitdraad (komt veel voor!), slechte bougie, slechte bougiekabel, slechte bougiedop (nooit een ontstoorde gebruiken), ontstekingstijdstip, max. opening puntjes, puntjes zelf, condensator, spoel.

Als je dit allemaal hebt gecontroleerd en eventueel hebt gerepareerd is de kans groot dat je blokje weer loopt zoals het hoort. Zo niet, dan zou ik de cilinder eraf halen en kijken of de boel niet te veel is versleten, de poorten schoon zijn en of de cilinder niet is beschadigd.

Regelmatig is er geknoeid (gevijld of geboord) aan de cilinder/zuiger/carburateur in een poging de brommer op te voeren.

Als je het probleem dan nog niet hebt gelocaliseerd, is er waarschijnklijk sprake van valse luncht oftewel lekke keeringen en dan moet het blokje (meestal) uit elkaar.

Moraal van het verhaal: werk systematisch en ga niet lukraak aan het sleutelen en proberen voordat je de meest voor de hand liggende oorzaken hebt uitgesloten.

Succes,

Goof

 

P.S. in jouw geval vermoed ik een verstopping of een slechte condensator



Over dit topic

Gestart 26 Juni 2018 door jef

Laatste reactie door Goof


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Even de onderpoot losdraaien en dan een beetje zo dik mogelijke...
10 September | 21:53 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: