Jef,
bij het zoeken van storingen, moet je gewoon systematisch te werk gaan. Je motor heeft simpelweg twee dingen nodig om te kunnen lopen: benzine(mengsel) en een vonk. Dus begin bij het controleren van je hele brandstofsysteem vanaf de tank tot in je cylinder; eerst verstoppingen, tank die vacuüm trekt, verstopte sproeier/luchtfilter, maat sproeier, chokeklep die blijft hangen, vervuilde carburateur, verkeerde gasnaald/schuif, verkeerde stand van de gasnaald, etc.
Als dit allemaal goed is, begin je bij je ontsteking; sluiting in de kortsluitdraad (komt veel voor!), slechte bougie, slechte bougiekabel, slechte bougiedop (nooit een ontstoorde gebruiken), ontstekingstijdstip, max. opening puntjes, puntjes zelf, condensator, spoel.
Als je dit allemaal hebt gecontroleerd en eventueel hebt gerepareerd is de kans groot dat je blokje weer loopt zoals het hoort. Zo niet, dan zou ik de cilinder eraf halen en kijken of de boel niet te veel is versleten, de poorten schoon zijn en of de cilinder niet is beschadigd.
Regelmatig is er geknoeid (gevijld of geboord) aan de cilinder/zuiger/carburateur in een poging de brommer op te voeren.
Als je het probleem dan nog niet hebt gelocaliseerd, is er waarschijnklijk sprake van valse luncht oftewel lekke keeringen en dan moet het blokje (meestal) uit elkaar.
Moraal van het verhaal: werk systematisch en ga niet lukraak aan het sleutelen en proberen voordat je de meest voor de hand liggende oorzaken hebt uitgesloten.
Succes,
Goof
P.S. in jouw geval vermoed ik een verstopping of een slechte condensator