een filmpje gemaakt
https://youtu.be/760PQnYrIr4
Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Sparta sport v3 stottert bij vol gas
een filmpje gemaakt
https://youtu.be/760PQnYrIr4
Doet hij dit ook als je rustig het gas open draait?Grtz
ja ook als ik het heel langzaam doe.Gaat hij op de top in zakken.
Trekt wel een beetje bij na een tijdje met veel sputteren
Beste Björn,
Ik heb geen verstand van Sachs blokjes, maar in het algemeen heb ik wel wat advies om het probleem op te zoeken.
Er is vaak veel geklooid door vorige eigenaren. Vaak hebben ze geprobeerd om de brommer op te voeren door bijvoorbeeld de carburateur op te boren. Gevolg is meestal dat de carburateur niet goed meer is af te stellen. Kortom, ik zou bij het begin beginnen. Dus eerst de carburateur eraf en controleren of alles erin zit, of het werkt en of het allemaal nog origineel is. Ik vermoed dat er al eerder problemen met de carburateur waren vanwege die vreemde "pakking" bij de sproeier.
Als de carburateur in orde is, dan de ontsteking controleren op tijdstip, max. opening etc. Als je de ontsteking niet vertrouwt, zou ik de condensator en de puntjes vervangen. Dat zijn de twee belangrijkste veroorzakers van probelemen met de ontsteking.
Als dat ook in orde is en je brommer loopt nog steeds slecht, moet je verder gaan zoeken. Als er geen valse lucht is (dat heb je gecontroleerd met de "spuitbustest"?), dan moet de cilinder eraf en kun je controleren of de in-, uitlaatporten misschien verstopt zitten.
Succes
Hoi bjorn mischien heb je hier nog wat aan.
Mischien zit er iets in de carburateur verstopt wat je niet 1 2 3 kan zien als je het lucht filter helemaal verweiderd dan volgas geven even op toeren laten komen en met je hand het luchtfilter gedeelte afsluiten en als de moter bijna afslaat je hand weer weghalen en dat een paar keer herhalen, is een tip van mijn oom die deed dat vroeger ook met de carburateur van auto,s hij was automonteur heeft dat ook eens met een auto van mij gedaan je krijgd op deze manier een vacuum in de caburateur waardoor het vuiltje soms weg kan schieten.
Je verbranding ziet er wel goed uit licht bruin.
Om te controleren of je condensator nog goed is stop je de bougie in de dop en laat de motor vonken de vonk moet dan blauw/paars van kleur zijn dit test le het best met een nieuwe bougie of haal de dop van de kabel en laat hem tegen je cilindrr aan vonken je kunt dan meteen kijken of de vonk genog kracht heeft door hem steeds een stukje verder van de cilinder af te houden zo weet je ook meteen dat je ontstekingsspoel/bobine nog goed is.
Suc6
Hallo Björn
Ik heb dit zelfde ook gehad met mijn union toerist en ben toen
bij Hans Stevens geweest en die heeft een nieuwe condensator
Gemonteerd en toen liep hij weer heel mooi
Gr Ger
Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: