Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Stand vliegwiel

Theo
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Theo

Onderstaande foto geeft de stand aan wanneer de contactpunten van mijn bromfiets het meest open staan. In een eerdere post las ik dat wanneer de M ter hoogte van het streepje staat de contactpunten open moeten gaan. Ik heb het idee dat het bij mij dan aardig klopt of zie ik dat verkeerd en gaan ze toch te laat open? (De M staat inmiddels al weer aardig naar links.) En mocht dat zo zijn hoe is dit te wijzigen?

Groet, Theo

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

bij de "M" moeten ze beginnen met openen, verstellen doe je door de grondplaat te verdraaien, draai dan 3x een kruiskopboutje los en draai de plaat links of rechtsom.

Natuurlijk de boutjes wel weer vastzetten na het verstellen.

Theo
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Theo

Hoi Maarten

Bij de M komen de puntjes in beweging, dat zou dan goed moeten zijn. De drie schroefjes van de grondplaat zitten overigens muurvast. Met geen mogelijkheid los te krijgen. Ook na w40 etc. geen beweging.

hansstevens
Citeer
Privébericht
Naar profiel
hansstevens

Een bekend probleem bij okdtimers de schroefjes hebben jarenlang vast gezeten en staal en aluminium verdragen elkaar niet, wat te doen neem een brede drevel of een stuk rond van 10 mm en geef een paar flinke kappen met een hamer op de kop,neem dan een passende kruiskop schroeven draaier plaats die en geef darr ook een paar tikken op zodat het op gestuikte kopje weer zijn pas vorm krijgt,je zult merken dat na een paarkeer proberen de boel los komt,pas op dat je niet teveel kracht gebruikt je loopt dan het risico dat de schroef af breekt.als deze truuk geholpen heeft laat het dan even weten zodat anderen er ook gebruik van kunnen maken.

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Edit 21-09-14:

Zo, eindelijk achter een computer om de tekst aan te passen.

Wat ik dus wilde typen maar er niet kwam te staan:

Ik gebruik voor die schroeven een slagschroevendraaier, wel ervoor zorgen dat het carter goed steunt.

Theo
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Theo

Eerst even moed verzamelen. Schroef moet inderdaad niet afbreken anders heb ik een probleem. Motortje loopt op zich goed alleen het starten zou wat vlotter mogen.



Over dit topic

Gestart 27 Augustus 2014 door Theo

Laatste reactie door Maarten


Meest recente posts

Snelheid Sparta Sport 1964 met JLO49/2
Als de brommer verder nog in originele staat is heb je n grote kans...
13 Oktober | 19:52 uur door Ouwe Luuk

Hallo allemaal!
Top Freek!! Er staan nu n paar projecten voor de 3 V maar ik ga...
13 Oktober | 16:52 uur door Ouwe Luuk

koekoeksbel monteren Sparta GD50 tour.
Hoi Lutges,  ik heb van Pjotr en Ouwe Luuk een tip gehad dat...
13 Oktober | 08:59 uur door Rien48

Koppeling JLO MM 540
Goedemiddag,  Heeft iemand toevallig een volledige koppeling...
12 Oktober | 16:28 uur door Kevintjuh20

Stukje sparta koerier
Nou @tje, je hebt een plezierige manier van schrijven hoor. Leest...
10 Oktober | 17:14 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: