Probeer eens een andere bougie dop eentje zonder weerstand er in.
Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » startproblemen Spartamatic
Probeer eens een andere bougie dop eentje zonder weerstand er in.
"C:UsersBertVDesktop1.jpg"
Ik heb alle bovenstaande adviezen opgevolgd, zonder resultaat. Ik heb me vooral gericht op onstekingsproblemen, maar die zijn er volgens mij niet. Extern geeft hij een grote vonk. Als ik probeer te starten, blijft de bougie ook na lang trappen droog, terwijl de vlotterkamer vol benzine zit. Als ik de (verstelbare) sproeier opendraai, loopt de benzine eruit. Ik heb benzine in de cilnder gegoten. Toen ik startte, kwam er rook door de decompressieopening, de bougie werkte dus wel. Hij liep ook eventjes (5 seconden?) en daarna niet meer. Ik denk dat er geen gas in de cilinder komt. Mist de carburateur soms onderdelen of moet er iets vervangen worden. Het gaat om een bing 1/10/182. Hij is naaldloos. Op de foto de verstelbare sproeier en de venturi. Ik vind die erg kort. Is deze goed?
Als ik het zo lees zit of je hoofdsproeier of het verstuiverbuisje onder de gasschuif verstopt, schroef de hoofdsproeier er maar eens helemaal uit en dan voorzichtig het gaatje aan de voorkant doorprikken met b.v. draadje van een staalborstel daarna doorblazen met luchtdruk, en dan ook het verstuiverbuisje effe doorblazen, dan zal hij het wel weer doen.
Beste Gerard
Al in een eerder stadium had ik deze met perslucht schoongemaakt. Waar ik me over verbaas, is dat het verstuiverbuisje meer dan een centimeter af zit van de sproeier. Bij de meeste carburateurs sluiten sproeier en verstuiver op elkaar aan.
Is toevallig niet de keerring van de krukas achter het vliegwiel totaal aan gruzelementen, dan zuigt hij ook geen benzine aan maar valse lucht, gezien de leeftijd van zo,n motortje en het materiaal wat ze vroeger gebruikte voor keerringen en de branstof van tegenwoordig kan hij wel eens knetter hard worden en niet meer afsluiten, of de voetpakking van de cilinder hoe is die zit hij nog wel goed vast?
Is te kontroleren door de uitlaat los te nemen en de uitlaat uitgang van de cilinder af te stoppen carburateur verweideren en met lage luchtdruk druk op de cilinder zetten via de inlaat, als alles dicht is moet je geen lucht lekkage horen waar dan ook.
Gestart 22 Augustus 2022 door Veldhorst
Laatste reactie door AndreTexel
Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: