Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » startproblemen Spartamatic

GerardMous
Citeer
Privébericht
Naar profiel
GerardMous

Probeer eens een andere bougie dop eentje zonder weerstand er in.

Veldhorst
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Veldhorst

"C:UsersBertVDesktop1.jpg"

Ik heb alle bovenstaande adviezen opgevolgd, zonder resultaat. Ik heb me vooral gericht op onstekingsproblemen, maar die zijn er volgens mij niet. Extern geeft hij een grote vonk. Als ik probeer te starten, blijft de bougie ook na lang trappen droog, terwijl de vlotterkamer vol benzine zit. Als ik de (verstelbare) sproeier opendraai, loopt de benzine eruit. Ik heb benzine in de cilnder  gegoten. Toen ik startte, kwam er rook door de decompressieopening, de bougie werkte dus wel. Hij liep ook eventjes (5 seconden?) en daarna niet meer. Ik denk dat er geen gas in de cilinder komt. Mist de carburateur soms onderdelen of moet er iets vervangen worden. Het gaat om een bing 1/10/182. Hij is naaldloos. Op de foto de verstelbare sproeier en de venturi. Ik vind die erg kort. Is deze goed?

GerardMous
Citeer
Privébericht
Naar profiel
GerardMous

Als ik het zo lees zit of je hoofdsproeier of het verstuiverbuisje onder de gasschuif verstopt, schroef de hoofdsproeier er maar eens helemaal uit en dan voorzichtig het gaatje aan de voorkant doorprikken met b.v. draadje van een staalborstel daarna doorblazen met luchtdruk, en dan ook het verstuiverbuisje effe doorblazen, dan zal hij het wel weer doen.

Veldhorst
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Veldhorst

Beste Gerard

Al in een eerder stadium had ik deze met perslucht schoongemaakt. Waar ik me over verbaas, is dat het verstuiverbuisje meer dan een centimeter af zit van de sproeier. Bij de meeste carburateurs sluiten sproeier en verstuiver op elkaar aan.

GerardMous
Citeer
Privébericht
Naar profiel
GerardMous

Is toevallig niet de keerring van de krukas achter het vliegwiel totaal aan gruzelementen, dan zuigt hij ook geen benzine aan maar valse lucht, gezien de leeftijd van zo,n motortje en het materiaal wat ze vroeger gebruikte voor keerringen en de branstof van tegenwoordig kan hij wel eens knetter hard worden en niet meer afsluiten, of de voetpakking van de cilinder hoe is die zit hij nog wel goed vast?

GerardMous
Citeer
Privébericht
Naar profiel
GerardMous

Is te kontroleren door de uitlaat los te nemen en de uitlaat uitgang van de cilinder af te stoppen carburateur verweideren en met lage luchtdruk druk op de cilinder zetten via de inlaat, als alles dicht is moet je geen lucht lekkage horen waar dan ook.  



Over dit topic

Gestart 22 Augustus 2022 door Veldhorst

Laatste reactie door AndreTexel


Meest recente posts

Tank embleem l + r gd gh
De tankemblemen waren ook nogal breekbaar en sneuvelden nog weleens...
8 December | 23:03 uur door Ouwe Luuk

Onduidelijkheden over nieuwe website
Dat laatste zou toch wel moeten kunnen als het forum prettig...
30 November | 10:51 uur door swieberd

Snelheidsmeter
User henkp zei: Zoals Fien schrijft heeft ze de aandrijver...
20 November | 17:37 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Geert: ik heb van de week weer n ritje gemaakt op mn 3V en na een...
17 November | 12:03 uur door Ouwe Luuk

Welke olie in motorblok?
Om het forum te behoeden voor verdere vervuiling ga ik hier niet op in
17 November | 09:15 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: