Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » startproblemen Spartamatic

Veldhorst
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Veldhorst

De genoemde keerring is niet best meer. Toen ik het vliegwiel de eerste keer losmaakte, was er olei gelekt. Ik zal je advies opvolgen. Is zo'n keerring gemakkelijk te vervangen?

GerardMous
Citeer
Privébericht
Naar profiel
GerardMous

Ze zitten er van buiten af in gemonteerd, zie montage handleiding ILO MM540 is onder documenten te vinden, maar of ze er makkelijk uit willen geen idee, bij sachs motortjes kunnen ze aardig vast zitten door de tand des tijds, vaak helpt het als je ze eerst een klijn stukje naar binnen tikt komen ze al wat los te zitten, sachs heeft er trouwens een bijzonder mooi stukkie gereedschap voor ook te gebruiken bij dit en andere soort motortjes, gaatjes inboren en een paar parkertjes er in draaien en dan met een slagtrekkerje ze er uit trekken gaat ook, als je toch bezig bent zou ik de andere kant ook doen is vaak net zo oud/slecht. 

Veldhorst
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Veldhorst

Beste Gerard

De keerring zit er los in en stak enkele milimeters uit de carteropening. Ik heb de test met perslucht gedaan. Als ik de keerring helemaal o pzijn plek duw, is er geen luchtstroom. Haal ik hem iets naar voren, dan voel ik de luchtstroom. Moet hij uit zich zelf op zijn plaats blijven of wordt hij nog door een buis tot aan de grodnplaat op zijn plaats gehouden? Er is daar een vrije ruimte van meer dan 0,5 cm. Moet een nieuwe muurvast zitten?

GerardMous
Citeer
Privébericht
Naar profiel
GerardMous

Zover ik weet moet de keerring gelijk liggen met het carterdeel, en hij zou ook gewoon op zijn plek moeten blijven zitten zonder wat dan ook, zie ook de montage handleiding van deze motor is te vinden onder documenten boven in de menu balk, als hij echt los zit zou ik er een beetje vloeibaare pakking aan doen (tussen het huis en de keerring) als hij verder nog goed is tenminste, er hoort geen luchtstroom naar buiten te zijn anders zuigt hij geen brandstof aan. 

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Dacht dat Wietse ze vastzette met blauwe Loctite oid.

GerardMous
Citeer
Privébericht
Naar profiel
GerardMous

Kan ook maar neem dan loctite 648 dit is speciaal voor het verlijmen van afdichtringen en lagers, blauwe loctite is voor nauwe passingen en schroefdraad borgingen, dit spul houd niet op een rubber keerring, ik zelf gebruik easy gasket van innotec, echt wonder spul dicht en plakt geweldig ook voor keerringen laten echt niet meer los. 



Over dit topic

Gestart 22 Augustus 2022 door Veldhorst

Laatste reactie door AndreTexel


Meest recente posts

Tank embleem l + r gd gh
De tankemblemen waren ook nogal breekbaar en sneuvelden nog weleens...
8 December | 23:03 uur door Ouwe Luuk

Onduidelijkheden over nieuwe website
Dat laatste zou toch wel moeten kunnen als het forum prettig...
30 November | 10:51 uur door swieberd

Snelheidsmeter
User henkp zei: Zoals Fien schrijft heeft ze de aandrijver...
20 November | 17:37 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Geert: ik heb van de week weer n ritje gemaakt op mn 3V en na een...
17 November | 12:03 uur door Ouwe Luuk

Welke olie in motorblok?
Om het forum te behoeden voor verdere vervuiling ga ik hier niet op in
17 November | 09:15 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: