Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Technsche info Sport 2V

hans.tobbackx@gmail.com
Citeer
Privébericht
Naar profiel
[email protected]

Hallo,

Dochter heeft 2dehands een sparta sport 2V gekocht. Maar ik vermoed dat Papa zal moeten helpen  de technische problemen op te lossen. Heb wel een beetje ervaring met grasmaaiers, bosmaaiers en Piaggio APE. Maar waar vind ik meer tecnische info? Heb al  de handelieding gevonden en hoe de luchtfilter uit te halen, maar info over de  carburator? zoek ik nog? nummer op het frame is 316004.Alle info of links zijn welkom.

Groetjes,

Hans

IvoB
Citeer
Privébericht
Naar profiel
IvoB

Hallo,

Dat is altijd leuk! Heb je anders wat mooie foto's? Hoe je een carburateur schoon moet maken of hoe deze werkt, staat meestal in de handleiding van het blok. Even googlen op Sachs 2V werkplaatsboek.

Groeten

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Hallo Hans,

Leuk dat je dochter voor een Sparta gekozen heeft! 
Technische info staat hier op de site op de documentatie pagina, werkplaatshandboeken, instructieboekjes, folders en nog veel meer..
De carburateur staat hier beschreven: KLIK  

Deze zijn gemakkelijk uit elkaar te halen en even schoon te maken. Eventueel kun je tijdens het uit elkaar halen foto's maken, zodat het in elkaar zetten makkelijker gaat. 

Het framenummer begint met een 3, bouwjaar zal dan 1973 zijn. 

Wat voor informatie zoeken jullie nog meer? Smile 

Groetjes,

Geert

 

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

stuur mij even een mail op maarten (a) spartabromfietsclub,

kan je wel het een en ander aan tips en trucs doorgeven ten aanzien van het blokje.

hans.tobbackx@gmail.com
Citeer
Privébericht
Naar profiel
[email protected]

Dank u voor de reacties. Heb al heel wat gevonden. we hebben nog al veel problemen met vuil in de carburator. Zal het zeefje onderaan de benzinetank eens moeten nakijken. Veel info is in het Duits. En mijn motor woordenschat is veel afgeleid van het Frans ( Belgisch ) dus is niet altijd duidelijk wat er bedoeld wordt?Frown Ook heb ik gemerkt dat het schroefje (stationiare draaien of gasschuif-aanslagschroef) onderaan met de veer niet origineel is en de kop rond is afgevijlt. 

heb ook al een vertaling van duits naar nederlands gevonden:Smile

Schwimmerkappe = Vlotterbakje 

Hauptdüse = hoofdsproeier 
Nadeldüse = Naaldsproeier 
Gasschieber = Gasschuif 
Düsennadel = Sproeiernaald 
Halteplättchen = Borgplaatje/klemplaatje 
Scheibe = Ring/schijf 
Rückholfeder = Terughaalveer 
Deckeldichtung = Dekselpakking 
Deckelplatte = Dekselplaatje 
Schrauben = Schroeven 
Stellschraube = Stelschroef 
Kontermutter =Contramoer 
Gummitülle = Rubber tule 
Rohrbogen = Buisbochtje voor de gaskabel 
Kontermutter 
Gasschieberstellschraube= Stationair stelschroef 
Feder =Veer 
Schwimmer = Vlotter 
Stift = Stift 
Schwimmernadel= Vlotternaald 

IvoB
Citeer
Privébericht
Naar profiel
IvoB

Prachtige taal dat Duits Cool



Over dit topic

Gestart 18 Oktober 2013 door [email protected]

Laatste reactie door IvoB


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Even de onderpoot losdraaien en dan een beetje zo dik mogelijke...
10 September | 21:53 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: