Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Tips voor Tweetakt olie?

Kabouter_Brom
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Kabouter_Brom

Als ik zelf meng, heeft iemand tips welke tweetaktolie die normaal verkrijgbaar is goed is? Of kan ik ook gewoon die van de Action nemen (semi-synthetisch ofzo staat erop, of semi mineraal) of is die echt bagger?

 

En Brommermixen, zijn die allemaal ok? Shell, BP, Gulf?

 

Laatste vraag, maakt het iets uit of er 2 soorten brommermix ingaan, van verschillende merken?

 

Sorry, is alweer een poos geleden dat ik een brommer had, en had er toen al niet zoveel verstand van, ik wilde gewoon rijden, maar die peugot 103 was altijd wat mee.

 

Harm

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

De goedkopere olien laten wat meer resten achter op de zuiger, echter smeren ze wel gewoon zoals het hoort. Brommix kan je gewoon tanken.

minerale olie en vol synthetisch gaat niet samen, dat ontmengt(of klontert) en dan loopt de boel vast.

T.Bakker
Citeer
Privébericht
Naar profiel
T.Bakker

Ben toch maar weer gestopt met shellina, de speling op mijn krukas ging opeens wel heel erg hard omhoog. Nu kan het blok weer uit elkaar omdat de ontsteking niet meer lekker functioneerd (zelfs na het vervangen van de spoel en condensator)

Nu rij ik met de rest van de brommer 1:40 met casterol olie.

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

dat verbaast me, ik rij al jaren met shellina, tik vele duizenden kilometers weg en heb nergens last van.

Heb je de lager ringen er koud of warm op gezet?

Maar qua je ontsteking, staat de bobine qau schoenafstand t.o.v. de schoenen van het vliegwiel wel goed?

moet 0.25mm zijn.

T.Bakker
Citeer
Privébericht
Naar profiel
T.Bakker

Ik heb de krukas tot 0 uitgevuld. Nieuwe NSK lagers waarbij ik de carterdelen verhit en met een lager pers de lagerschalen er in geperst. 

De afstand tussen de schoenen staat op 0,2mm geloof ik maar het vliegwiel gaat gewoon heen en weer in de verticale richting. Komt denk ik ook doordat er een rode cilinder op zit. 

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

rode cilinder? Ronde zul je bedoelen?

cilindertypes haalt echt niet uit voor je lagers, ze worden ook in de racerij gebruikt.

maar ik doelde op de binnenringen, wanneer je die na het er warm overheen schuiven geen tikje na geeft na het afkoelen kan het zijn dat die een paar honderdste verschuiven bijwarme motor, de schuine vertanding trekt dan namelijk aan de koppelingskant het geheel wat aan.



Over dit topic

Gestart 16 Maart 2014 door Kabouter_Brom

Laatste reactie door 45069


Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: