Hallo,
Is er iemamd die mij kan vertellen wat de volgorde moet zijn van de ringen en moer voor het vastzetten van de trapper. De keerring wil ik ook vervangen, weet iemand waar ik die zou kunnen krijgen misschien?
Alvast bedankt.
Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Trapper schakelkant
Hallo,
Is er iemamd die mij kan vertellen wat de volgorde moet zijn van de ringen en moer voor het vastzetten van de trapper. De keerring wil ik ook vervangen, weet iemand waar ik die zou kunnen krijgen misschien?
Alvast bedankt.
Eerst de ringen, dan de getande ring, vervolgens de remhendel. Dan een plaatje met haaks lipje. Dat laatste plaatje valt met het lipje in de remhendel, vervolgens de moer erop. Als laatste het plaatje ombuigen langs een kant van de moer om de moer te borgen.
Hartelijk dank!
Iemand een adres voor de keerring?
Mijn ervaring met de keering is dat de nieuwe ook lekken. Probeer hem andersom, met de lip eerst en vkakke kant naar buiten, te monteren. Wikkel hiervoor een stuk iets stugger plastic zoals dat van vleeswaren op en steek het door de (aan de binnenkant ingevette) keerring.
Laat het plastic 1cm doorsteken, en zet het om de as tegen de deksel aan. Druk nu de keering in de deksel. Wanneer die zit blijven drukken en het plastic ertussenuit trekken. Nu niet de as heen en weer bewegen hooguit naar je toe trekken aan de koppelingskant, anders gaat de bus naar binnen en kan je opnieuw beginnen met de keering.
Meestal lekken ze niet langs deze keering op maar langs de keering die in de bus zit waar de trap as doorheengaat, als je namelijk de bus naar binnen drukt zonder de borging en afstel plaatjes/remsleutel en je trekt hem weer terug kan die keering uit de bus komen en bij terug duwen beschadigd hij en dan gaat hij lekken, moet alleen om hem te vervangen het blokje uitelkaar, is iets meer werk.
Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: