Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » UItboren inlaatspruitstuk Sachs 505

michel318
Citeer
Privébericht
Naar profiel
michel318

Wie kent ze de zwaar genepen blokjes Sachs 504 1/B met prop in inlaatspruitstuk waar dan een gaatje in zit van 7 mm. Daarop zit dan een bing 10 mm. Het Sachs snor blokje.

Ben bezig hem ietsje sneller/krachtiger te maken. Andere sproeier, dunste koppakking die er is, andere gasnaald en de carb uitgeboord naar 12mm.

Nu ben ik dus aanbeland bij het spruistuk.....Die prop is van keihard materiaal! Hoe krijg ik die prop er uit. Zelfs met een nieuwe HSS kom ik er niet in en een kobalt heb ik het geld er niet voor over.

Iemand wel eens meegemaakt die die prop er uit heeft gekregen?

De prop zit volgens mij ook nog vast met 2 ingedrukte "dimpels" dus warmstoken en trekken is ook geen optie denk ik zo....

superdexta
Citeer
Privébericht
Naar profiel
superdexta

beste michel,

ik neem aan dat het gaat om het lichtmetalen gebogen buis tussen de carburateur en de cilinder. boren hoef je helemaal niet daar er spruitstukken zijn voor bromfietsversies met een veel grotere binnendiameter. ik heb zelf nog wel een 12 mm versie. mocht je daar belangstelling voor hebben mail me dan op sparta_hanomagethotmail.com

groeten,

Heereluurt 

Over dit topic

Gestart 9 Januari 2013 door michel318

Laatste reactie door superdexta

Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Ik heb geen idee. Ik heb de olie nog nooit bijgevuld. Wat voor olie...
9 September | 13:53 uur door Jordie

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: