Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Uitlaat Sparta Sport 3V

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Kan ik trouwens alle onderdelen die nu mijn uitlaat zijn opmeten en gewoon precies dezelfde kopen bij oldtimerdelen? Want dan heb ik gewoon dezelfde uitlaat die ik heb maar dan zonder restrictie toch? Want er staan allemaal soorten uitlaten op oldtimerdelen, sigaar, open, 55mm dia 60mm dia enz. dus volgens mij is het het beste als ik het allemaal nauwkeurig opmeet en dan de identiek onderdelen te bestellen toch?

Marthijs
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Marthijs

Bij mij zat er eerst een 50mm met een 27 mm bocht op. ik heb bij oldtimer delen een nieuwe 70mm met bocht gekocht. de bocht voor het monteren nog wel 10 cm ingekort en loopt perfect..

persoonlijk vind ik de 70mm ook mooier staan als de 50mm. de kwaliteit van de las en het chroom viel mij echter wel enigzins tegen, niet het aller mooiste maar wel prima

Marthijs

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Ik vroeg mij trouwens nog af wat het inkorten van de uitlaat bocht je oplevert? Ik hoor mensen dat hier en daar op de site zeggen over uitlaten.
 

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Moet ik trouwens bij het monteren van de nieuwe uitlaat de delen met kit afsluiten? Want met mijn huidige uitlaat lekt er smurrie door de aansluitingen door.
En in de sparta sport handleiding staat wel dat de delen met vuurvaste kit moeten worden gemonteerd. Zo ja wat voor kit mag ik daarvoor gebruiken? I silliconenkit ok? 

Marthijs
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Marthijs

Siliconen kit is denk ik niet tegen hitte bestand. bij de aansluiting van de demper op de bocht heb ik het volgende gedaan;

klem van de demper er af, alu folie van plus/min 5cm breed er om heenwikkelen (4a5 wikkelelingen) met de helft op de demper, de andere helft naar binnen vouwen, klem er weer op en de bocht er in schuiven. heeft bij mij nooit meer gelekt.

achteraan bij het eindstuk heb ik vloeibare uitlaat pakking gebruikt. nu als je de uitlaat schoon wilt maken moet je wel al die pakking er tuissenuit peuteren en nieuwe er op doen voor je het weer kan monteren. niet echt ideeal maar werkt perfect. geen vieze olie meer op de uitlaat

Marthijs
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Marthijs

en inkorten levert iets meer trekkracht op en kan de snelheid ook een beetje verhogen. maar probeer eerst es met de demper over de bocht te schuiven want dat kan ook al wat opleveren. stukkie schuiven, stukkie rijden en zo het beste punt vinden.



Over dit topic

Gestart 14 April 2015 door Rimmert

Laatste reactie door pjotr


Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: