Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Verkeerde bougie ?

@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

Mijn vec spoel heeft de geest gegeven en ik heb dus de oude ontsteking er weer in gezet omdat ik het niet voor elkaar kreeg heb ik hem weggebracht.

Nu hebben ze er nieuwe puntjes ingezet en een nieuwe bougie geplaatst, nu merkte ik tijdens het rijden vandaag dat hij af en toe in hielt een beetje schokkend gevoel hij hield er zelf even mee op na dat ik hem weer starte heeft hij daar geen last meer van gehad wel dat hij inhoud.

De rit van purmerend hoorn enkhuizen en terug is de motor niet meer uitgevallen, nu bij thuiskomst de bougie eruit gedraait deze was mooi bruin maar ik heb er nu een ngk b8hs in zitten volgens mij hoort er een 6 of 7 in te zitten kan dit het probleem van inhouden veroorzaken?

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Van wat me onlangs is verteld ( ik ben nog steeds aan het rotzooien met de afstelling) is voor een standaard brommer de 6 prima, is hij wat opgevoerd een 7, en een 8 als hij echt serieus is opgevoerd. Of het allemaal heel veel uitmaakt durf ik niet te zeggen. Ik merk wel dat bij mijn brommer de 6 sneller doorslaat dan een 7. voor de rest weinig verschil.

schreud
Citeer
Privébericht
Naar profiel
schreud

Hallo Heren 

wat de bougie betreft  als de motor weinig toeren maakt gebruik je een 5 of 6  dat is een warme bougie hoe hoger het cijfer hoe kouder de bougie .Wat er vaak gebruikt word is tot 60km een 6 tot 70 een 7 tot 80 een 8 90 en hoger een 9 

schreud
Citeer
Privébericht
Naar profiel
schreud

@tje als de ontsteking verzet is moet je de benzine toevoer ook weer aanpassen is de bougie donker bruin zou je de gasnaald 1stand naar boven kunnen zetten dus minder brandstof .Is de bougie licht bruin een stand naar beneden meer brandstof Gr Jaap

@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

Dank voor jullie reactie.

Toen ik nog zonder vec reed zat er een champion in volgens mij een lr86 die is vergelijkbaar met een 6 van ngk voor de vec had ik een 8 nodig.

Aan de caburateur heb nooit wat veranderd niet bij de vec en niet met de normale ontsteking.

De brommer rijd 50 op de teller ik zal morgen even een 6 halen.

Er zit nu een bosch w7ac in maar nog niet mee getest ik heb daar al eens mee gereden daar reed hij goed mee hij ziet er een beetje oud uit dus gebruik hem als reserve



Over dit topic

Gestart 21 Mei 2020 door @tje

Laatste reactie door @tje


Meest recente posts

Koppeling veert niet goed terug
Moest even wat onderdelen opzoeken en foto's maken, dat zegt meer...
7 September | 13:36 uur door Geert

Olie lekkage voorvering
Dan zal er wellicht iets teveel in zitten , stopt vanzelf dus Heb...
6 September | 17:03 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: