Hallo samen
Geldt bovenstaande ook voor een gi50 uit 1965? Ik wil namelijk een 3v blokje plaatsen terwijl er oorspronkelijk een 2v in zat.
Groeten,
Daniel
Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Versnellingshandvat van 2 naar 3V
Hallo samen
Geldt bovenstaande ook voor een gi50 uit 1965? Ik wil namelijk een 3v blokje plaatsen terwijl er oorspronkelijk een 2v in zat.
Groeten,
Daniel
Een GI heeft een JLO blokje en de afmetingen van een blokje met 2 versnellingen of 3 versnellingen zijn uitwisselbaar en de achterbrug hoeft niet te worden aangepast.
Ik weet niet hoe het met het schakelhandvat of achtertandwiel zit. Volgens mij kun je bij het schakelhandvat niet alleen volstaan door er "andere tanden" in te zetten. Vanwege de andere overbrengverhouding, moet er sowieso een ander achtertandwiel. Of het verzet van het achtertandwiel ook moet worden aangepast weet ik niet.
Er zijn vast wel andere leden die daar weer een antwoord op hebben.
Goof
Bedankt voor je antwoord Goof! Ik heb namelijk al een gereviseerd 3v jlo blok. Ik heb ook al een 3v versnellingshandvat. Alleen moet ik inderdaad de tandwielverhouding nog weten.
Is er hier iemand die dat voor mij weet?
Groeten,
Daniel
12:32 is de verhouding voortandwiel-achtertandwiel.
Let ook even op het verzet van je tandwielen, anders sporen ze niet lekker en krijg je extra slijtage
Voor de duidelijkheid, de zwarte is 2V, de rode is 3V.
Ze zijn beiden even breed, maar de 2V is evenwijdig vanuit het midden en de rode niet.
Het betreft resp. de 2 en de 3V sport met Sachs blok en ja heb dus een 3V brug op de kop getikt.
Gestart 27 Augustus 2017 door paulmz
Laatste reactie door electronicasmurf
Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: