Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Vervangen lager en keerring 504

michel318
Citeer
Privébericht
Naar profiel
michel318

HEren,

Ik weet even niet hoe je de keerring en het lager op de krukas aan de koppelingzijde van het blok kan verwijderen.

Ik loop tegen een gehard busje aan waaromheen de kooi van de koppeling draait. Die moet er volgens mij af.

Hoe krijg ik die er af? Lukt dat met een hobby brandertje? en dan aan het busje trekken?

En bij monteren? ff de krukas in de vriezer en het busje in de oven en dan snel er om heen/aanslaan?

Groeten Michel

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

in de reparatie handleiding staat: vastzittende bussen samen met de lagers aftrekken.

Geen onderdelen in de vriezer leggen, door het temperatuur verschil ontstaat er condens en dan kan het gaan roesten tussen de as en ring.

michel318
Citeer
Privébericht
Naar profiel
michel318

Betreffende de reparatiehandleiding, die zou ik best willen hebben/kopen.

Ik zie op internet wel de duitse voorbij komen voor 10 euro maar de nederlandse of engelse zou ik liever willen hebben.

Van wie zou ik die voor 10 euro een kopietje kunnen krijgen? Goedkoper mag natuurlijk ook :-)

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Voor 2 tientjes per jaar kun je hier van de site die handleiding + alle andere handleidingen die we online hebben downloaden en gebruiken. Wink 

Plus dat je dan ook nog 4 keer per jaar het clubblad thuis gestuurd krijgt, de nieuwsbrief via de mail wekelijks, en allerlei leuke clubactiviteiten die je dan mag bezoeken Smile 

 

Grtz,

Geert 

T.Bakker
Citeer
Privébericht
Naar profiel
T.Bakker

En natuurlijk 10% korting bij oldtimerdelen!

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

nooit met een brander op de assen e.d. koop liever een goede lagertrekkerset, zelf heb ik een buzetti,

andere aanraders om aan te schaffen voor montage van dit soort blokjes is een tube vloeibare pakking, verder is isolatietape handig om de aandrijfas af te schermen wanner je de neiuwe keerring er overheen schuift. qua het schuren van de carterpassing even een velletje waterproof schuurpapier en een drup olie voor daar op heb je vast wel.

laatste kleine aanradertje bepaal de speling van de koppelingsplaten voordat je het blok in elkaar lijmt, dan kun je er nog met een voelermaat tussen. Ik gebruik mijn meetklok op magneetvoet maar niet iedereen heeft dat soort speelgoed in de schuur.





Over dit topic

Gestart 23 Oktober 2012 door michel318

Laatste reactie door michel318


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Even de onderpoot losdraaien en dan een beetje zo dik mogelijke...
10 September | 21:53 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: