Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Voor tandwiel

@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

Hallo iedereen .

Ik heb waarschijnlijk een simpel probleem.

Ik heb een sachs 50/2 motor onder mijn sport en ik wil wat gaan expirimenteren met het aandrijf tandwiel.

Ik heb een oud blokje liggen ( mijn oefenblokje) zo als ik hem zelf noem daar zit zo,n zelfde tandwiel op maar ik krijg het met geen mogelijk heid los het is een tandwiel met de z,g,n borst en spie.

De moer is eraf ik heb er een 3 poot poelitrekker op op spanning gezet kruip olie, warm gestookt, laten schrikken niets helpt waarschijnlijk doe ik het verkeerd.

Moet ik bv eerst die spie er uit krijgen ? Of heb ik een speciale trekker nodig ?

Kunnen jullie mij wegweis maken ?

Alvast bedankt.

jheijns1993
Citeer
Privébericht
Naar profiel
jheijns1993

Heb je een foto?

@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

Hier heb ik een foto deze is van mijn oefenblokje maar op mijn v2 ziet dezelfde

paulmz
Citeer
Privébericht
Naar profiel
paulmz

Heb er de afgelopen dagen, door een blok te wisselen 2 keer een zelfde tandwiel eraf getrokken en idd met een driepoot trekker.

Ben benieuwd wat je wil gaan experimenteren?

Heb vroeger in de motorracerij wel oude voortandwielen afgedraaid, nieuw(ander)tandwiel uitgedraaid en het geheel in elkaar gelast, soms moet je wat.

 

Paul

johnstoffelen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
johnstoffelen

Hallo @tje,

 

Ik heb bij mijn reserve blokje precies hetzelfde gehad. Met geen mogelijkheid het tandwiel er af kunnen krijgen.

Ten slotte heeft de haakse slijper uitkomst moeten bieden. eerst heb ik met een griptang het tandwiel geblokkeerd en vervolgens richting de spiebaan het tandwiel ingeslepen zover tot eindelijk de spanning er af was en het tandwiel te verwijderen was.

Toen bleek dat de spie helemaal niet in de spiebaan zat maar ergens in de konus. Het geheel was vervolgens zo vast gedraaid dat niets meer hielp. De as was door dit vastdraaien zo beschadigd dat ik er een andere in heb moeten zetten.

Hopelijk heb je hier iets aan.

 

M.vr.gr.  John Stoffelen

paulmz
Citeer
Privébericht
Naar profiel
paulmz

@John,

Herkenbaar, had ik ooit bij het primair tandwiel van een Benelli 50 en ook met de konische koppeling van een MZ 250.

Doordat er verdraaien ontstaat op de konus zet de boel zich vast, heb mij ooit laten vertellen dat het dan zichzelf vast last, heb ooit de term elektrolitisch lassen gehoord.

 

Paul



Over dit topic

Gestart 21 Juli 2017 door @tje

Laatste reactie door Goof


Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: