Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Vooronsteking probleem

freetimeweb
Citeer
Privébericht
Naar profiel
freetimeweb

Hallo,

Hoe zit dat nu met de vooronsteking van een vierkante- en een ronde snelle cylinder. Ik krijg zoveel verschillende instellingen toegespeeld. Ik heb er geen dokumentatie van, van daar deze vraag.

Mvgr,

Gerrit

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Hallo Gerrit,

De voorontsteking van een ronde snelle cilinder (de zogenaamde 'politie cilinder') is 1,5- 2 mm voor het B.D.P. bij  een carburateur van 12 mm (Bing 1/12/189) en 2,5-3,0 mm voor het B.D.P bij een carburateur van 17 mm (Bing 1/17/66)

Groeten Peter.

freetimeweb
Citeer
Privébericht
Naar profiel
freetimeweb

Geld dit ook voor de vierkante cilinder met 17mm carb?

Mvgr,

Gerrit

Sachsfreak
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sachsfreak

Hallo Gerrit,

De voorontsteking van een ronde snelle cilinder (de zogenaamde 'politie cilinder') is 2,5- 3 mm voor het B.D.P. bij  een carburateur van 17 mm (Bing 1/17/69) en 1,5-2,0 mm voor het B.D.P bij een carburateur van 12 mm (Bing 1/12/212)

Kijk eens op de site: http://www.oudebrommers.nl/

Daar staan veel reparatie-handleidingen voor Sachs 3 en 4 versnellingen.

En op de vierkante cilinder past geen Bing 1/17/69 op. Heeft een heel ander gevormde flens.

Groetjes

Sachsfreak (Wiel)

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Op deze site staan veel meer handleidingen hoor Wink Laughing
Ik kijk meestal in reparatiehandleiding Nr 320.8 DEF, staat hier onder de categorie Motorisch. Daar staan heel veel verschilende types bij elkaar, alle specificaties mooi overzichtelijk. 

Tijdstippen: 
Vierkante cilinder: 1,5-2 mm voor BDP 
Politiecilinder: 2,8-3,2 mm voor BDP 

Als je een meetkaliber gebruikt via het bougiegat, houd dan rekening met de hoek waarin deze staat, dit moet verrekend worden in de meetafstand. Zie de ontstekingsafstelhandleiding die hier op de documentatiepagina staat voor een grafiekje. 

Op een vierkante cilinder past wel een 1/17/55 carburateur, mogelijkheid is er dus wel. Welk type heb jij Gerrit?

Voor die 1/17/55 is er in ons clubarchief geen documentatie helaas, omdat die carb niet op onze blokken geleverd is. Zat op de brede blokken met de ketting rechts. (50S en 501) We hebben wel wat documentatie van die blokken met andere carburateurs er op, 18 en 19 mm, maar het ontstekingstijdstip is bij vrijwel allemaal hetzelfde. 

freetimeweb
Citeer
Privébericht
Naar profiel
freetimeweb

Carb. is met neopreenslang in 2delen op de 4kante cylinder gemonteerd.

Neopreenslang

Het is een type Bing van 1/17/37

Verandert er dan nog wat aan de voorontsteking?

Ik heb een zg. export vliegwiel volgens Maarten Koudijs.



Over dit topic

Gestart 15 Augustus 2015 door freetimeweb

Laatste reactie door freetimeweb


Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: