Hallo,
Hoe zit dat nu met de vooronsteking van een vierkante- en een ronde snelle cylinder. Ik krijg zoveel verschillende instellingen toegespeeld. Ik heb er geen dokumentatie van, van daar deze vraag.
Mvgr,
Gerrit
Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Vooronsteking probleem
Hallo,
Hoe zit dat nu met de vooronsteking van een vierkante- en een ronde snelle cylinder. Ik krijg zoveel verschillende instellingen toegespeeld. Ik heb er geen dokumentatie van, van daar deze vraag.
Mvgr,
Gerrit
Hallo Gerrit,
De voorontsteking van een ronde snelle cilinder (de zogenaamde 'politie cilinder') is 1,5- 2 mm voor het B.D.P. bij een carburateur van 12 mm (Bing 1/12/189) en 2,5-3,0 mm voor het B.D.P bij een carburateur van 17 mm (Bing 1/17/66)
Groeten Peter.
Geld dit ook voor de vierkante cilinder met 17mm carb?
Mvgr,
Gerrit
Hallo Gerrit,
De voorontsteking van een ronde snelle cilinder (de zogenaamde 'politie cilinder') is 2,5- 3 mm voor het B.D.P. bij een carburateur van 17 mm (Bing 1/17/69) en 1,5-2,0 mm voor het B.D.P bij een carburateur van 12 mm (Bing 1/12/212)
Kijk eens op de site: http://www.oudebrommers.nl/
Daar staan veel reparatie-handleidingen voor Sachs 3 en 4 versnellingen.
En op de vierkante cilinder past geen Bing 1/17/69 op. Heeft een heel ander gevormde flens.
Groetjes
Sachsfreak (Wiel)
Op deze site staan veel meer handleidingen hoor
Ik kijk meestal in reparatiehandleiding Nr 320.8 DEF, staat hier onder de categorie Motorisch. Daar staan heel veel verschilende types bij elkaar, alle specificaties mooi overzichtelijk.
Tijdstippen:
Vierkante cilinder: 1,5-2 mm voor BDP
Politiecilinder: 2,8-3,2 mm voor BDP
Als je een meetkaliber gebruikt via het bougiegat, houd dan rekening met de hoek waarin deze staat, dit moet verrekend worden in de meetafstand. Zie de ontstekingsafstelhandleiding die hier op de documentatiepagina staat voor een grafiekje.
Op een vierkante cilinder past wel een 1/17/55 carburateur, mogelijkheid is er dus wel. Welk type heb jij Gerrit?
Voor die 1/17/55 is er in ons clubarchief geen documentatie helaas, omdat die carb niet op onze blokken geleverd is. Zat op de brede blokken met de ketting rechts. (50S en 501) We hebben wel wat documentatie van die blokken met andere carburateurs er op, 18 en 19 mm, maar het ontstekingstijdstip is bij vrijwel allemaal hetzelfde.
Carb. is met neopreenslang in 2delen op de 4kante cylinder gemonteerd.
Het is een type Bing van 1/17/37
Verandert er dan nog wat aan de voorontsteking?
Ik heb een zg. export vliegwiel volgens Maarten Koudijs.
Gestart 15 Augustus 2015 door freetimeweb
Laatste reactie door freetimeweb
Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: