uitlaatbochtje is vaak origineel 22mm, maar ze zijn ook geleverd met een 16mm bochtje.
originele 22mm bochtjes hebben we er nog een paar van bij het onderdelenfonds van de club geloof ik. Ikheb er ook nog een an twee slingeren in de schuur geloof ik.
wat ik vaak monteer is een duits uitlaatbochtje met een verdikking naar 28mm zodat je er makkelijker een nieuwe of andere demper op kunt monteren.
meet anders eerst even de buitenmaat van je huidige bocht op dan weet je welke maat je hebt.
de snorfiets kan nooit ouder zijn dan 1976, in dat jaar werd de eerste snorfiets goedgekeurd oftewel eerder kan gewoonweg niet. Bouwjaren bij Happy's zijn lastig daar vanaf 1978 alle framenummers weer met een 1 beginnen. Maar dateren kan ook aan de hand van de naven, daar staat een bouwjaar in. Op het blokje staat een bouwjaar en onderop de eventuele kilometerteller mocht die er op zitten, dat was namelijk een optie.
er zit inderdaad een 504 motor onder, heerlijke onverwoestbare blokjes, het enige dat je altijd even moet nalopen is de speling van de koppelingsplaatjes, die moet 0.4 a 0.5mm zijn ten opzichte van de schijf onder de moer. Schroef van de starthevel eerst helemaal aandraaien tot de schijf tegen de koppeling zit, dan een halve slag terug om het startmechaniek ruimte te geven.
veel plezier met de Happy