Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Werkwijze vervangen krukaslager

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Theoretisch moet de speling bij een warme motor groter worden. Omdat aluminium een groter uitzettingscoëfficiënt heeft dan staal. Vandaar dat de lagers onder voorspanning worden gemonteerd. 

In jouw geval had ik bij de koude situatie een shim van 0.20 geplaatst zodat er een voorspanning ontstaat van 0.05. 

Ik doe aan de koppelingskant weer dezelfde dikte terug als dat er zat zodat de tandwielen weer hetzelfde in elkaar lopen. Zal niet veel uitmaken, maar het scheelt weer een lager loshalen.



Over dit topic

Gestart 15 Februari 2017 door Rimmert

Laatste reactie door electronicasmurf


Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: