Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Werkwijze vervangen krukaslager

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Theoretisch moet de speling bij een warme motor groter worden. Omdat aluminium een groter uitzettingscoëfficiënt heeft dan staal. Vandaar dat de lagers onder voorspanning worden gemonteerd. 

In jouw geval had ik bij de koude situatie een shim van 0.20 geplaatst zodat er een voorspanning ontstaat van 0.05. 

Ik doe aan de koppelingskant weer dezelfde dikte terug als dat er zat zodat de tandwielen weer hetzelfde in elkaar lopen. Zal niet veel uitmaken, maar het scheelt weer een lager loshalen.



Over dit topic

Gestart 15 Februari 2017 door Rimmert

Laatste reactie door electronicasmurf


Meest recente posts

Snelheid Sparta Sport 1964 met JLO49/2
Als de brommer verder nog in originele staat is heb je n grote kans...
13 Oktober | 19:52 uur door Ouwe Luuk

Hallo allemaal!
Top Freek!! Er staan nu n paar projecten voor de 3 V maar ik ga...
13 Oktober | 16:52 uur door Ouwe Luuk

koekoeksbel monteren Sparta GD50 tour.
Hoi Lutges,  ik heb van Pjotr en Ouwe Luuk een tip gehad dat...
13 Oktober | 08:59 uur door Rien48

Koppeling JLO MM 540
Goedemiddag,  Heeft iemand toevallig een volledige koppeling...
12 Oktober | 16:28 uur door Kevintjuh20

Stukje sparta koerier
Nou @tje, je hebt een plezierige manier van schrijven hoor. Leest...
10 Oktober | 17:14 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: