Forum

Dit is een topic in Forum » Sparta Marktplaats » Gespot op het internet » Sparta 3V bekijken aankooptips

Martin Crielaard
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Martin Crielaard

Goedenavond Sparta liefhebbers,

Morgen ga ik met mijn zoon een Sparta 2V Sports? bekijken. Hebben jullie misschien tips waar ik technisch op moet letten?

Ik heb wel gelijk een aanvullende vraag. De stickers op de tanks ontbreken. De ronde Sparta sticker en de zwarte vlakken waar je met je knieen tegen aan rust. Zijn deze stickers nog ergens te verkrijgen? De bedoeling is dat we deze Sparta samen als een papa zoon project helemaal rijklaar gaan maken.

Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Groet Martin en Marijn

 

Ad Brinkman
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ad Brinkman

Er zit geen kenteken op zo te zien? Dat betekent dat de brommer RDW gekeurd moet worden voordat je er mee op de openbare weg mag rijden.

Als dat al bekend was is dat natuurlijk prima, maar ik meld het toch maar even. Zonder kenteken kun je hem ook niet verzekeren.

Als indicatie,  zonder kenteken is de brommer zo ongeveer de helft waard dan wanneer er wel een kenteken op zit. (300-400 eur) schat ik zo.

Technische staat heeft natuurlijk ook direct invloed op de prijs, wat ik zo kan zien is de brommer verder redelijk compleet (maar ik heb dit model niet dus misschien vergis ik mij).

Martin Crielaard
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Martin Crielaard

Hallo Ad,

Dat is bekend hoor en verder voor ons geen probleem. Kunt u mij vertellen welke type het precies is? Ik kom er niet hememaal uit als ik de bij modellen kijk. Wat vinden jullie ervan? Ik heb nog vrij wienig evraing met Sparta's

Dank Martin

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

De logo's en knierubbbers komen regelmatig voorbij op marktplaats. Als je de brommer zonder complete restauratie rijden wilt krijgen moet je zeker kijken of alles gangbaar is, loopt het blokje mooi? Schakelt het blokje soepel? Lopen de naven mooi soepel? zijn de veerpoten recht? (ik heb een halve schuur voliggen met kromme). Als je hier al meerdere keren nee kunt invullen dan zou ik afhankelijk van de vraagprijs aanraden de brommer te laten staan, of compleet (technisch)te restaureren, en zodra je die weg inslaat garandeer ik dat je een hele hoop verborgen gebreken gaat tegenkomen, het blijft tenslotte wel oud spul. 

Het voordeel van deze brommers is wel, er is ontzettend veel nog te vinden aan onderdelen zowel nieuw als 2e hands, maar een restauratie loopt toch wel gauw in de cijfers heb ik gemerkt bij mijn 3V project.

Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt, altijd leuk om te zien!

Ad Brinkman
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ad Brinkman

Er zijn verschillende uitvoeringen van deze Sparta Sport 2V, 3V of 4V. Bouwjaar vanaf 1969. Zie ook het modellen overzicht.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een brommer met kenteken, scheelt een hele hoop gedoe (uiteraard zijn brommers met kenteken duurder dan die zonder kenteken). 

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Behalve n trapper lijkt er zo niet veel aan te mankeren. T chroomwerk ziet er ook nog best ok uit van wat ik kan zien. Loopt t blokje?

Succes!



Over dit topic

Gestart 19 Juni 2020 door Martin Crielaard

Laatste reactie door remijanssen


Meest recente posts

Bakjes spart sf50 automatic
Hallo mede sparta eigenaren,   Mijn naam is joey silleman,...
25 Oktober | 21:22 uur door Joeylsilleman

Stukje sparta koerier
1 dec dacht ik; staat in de koerier. Succes Edwin!
25 Oktober | 19:12 uur door Ouwe Luuk

Gezocht achterlicht van een GI 50 sport van 1966
Dan is ie van 1965
22 Oktober | 20:44 uur door Ouwe Luuk

Sparta GH50 sport
De uitlaat maakt ook n flinke bocht..
20 Oktober | 19:14 uur door Ouwe Luuk

Snelheid Sparta Sport 1964 met JLO49/2
Als de brommer verder nog in originele staat is heb je n grote kans...
13 Oktober | 19:52 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: