Forum

Dit is een topic in Forum » Sparta » Modellen » Wat voor velgen horen er in mijn Sparta 4V uit 1969?

Sil Mandjes
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sil Mandjes

Hoi,

Mijn naam is Sil mandjes en ben 18 jaar en  een nieuw lid binnen de Sparta vereniging.

ik ben al twee jaar in het bezit van mijn Sparta grande sport uit 1969.

ik heb de brommer geheel gerestaureerd, maar alleen niet geheel origineel.      Toen ik de brommer kocht zater er Zundapp wielen in. dit vondt ik wel stoer staan maar wilde er in de toekomt toch eigenlijk wel spaakwielen in.

In de loop der tijd heb ik twee 120mm  leleu naven aangeschaft en ook twee mooi verchroomde voorvorkpoten. 

Op het internet las ik dat de Sparta 4v uit 1969 17 inch velgen had maar er staat niet bij wat de breedte van de velg was.

Weet iemand wellicht de breedte van de originele velgen die in deze brommer horen? Als ik dit namelijk weet kan ik uitrekenen wat de spaaklengte moet zijn en kan ik de spaken en velgen kopen.

Weet iemand waar ik de velgen en de spaken  het beste kan kopen? 

ik wil namelijk zelf mijn twee eigen wielen zelf spaken, hiervoor wil ik mijn eigen richter maken.

ik hoop graag een reactie te mogen horen 

met vriendelijke groeten SIl Mandjes

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Hallo Sil, welkom bij de club! Je brommer ziet er mooi uit hoor, maar begrijp wel dat je voor spaakwielen gaat; samen met n stel verchroomde voorvorkpoten zou dat m afmaken. Ik weet niet waar je woont maar als t in de buurt van Utrecht is, zou ik ns naar vlechtservice.nl gaan. Succes!

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Hoi Sil, een Grand sport uit 1969 heeft van orgine union naven i.p.v Leleu naven en  17 inch silverseal velgen van schothorst. Deze velgen zijn 54 mm breed en volgens mij is de banden maat 17 x 2.75

Nu kun je natuurlijk ook goed de leleu naven hiervoor gaan gebruiken en er zal toch vast wel iemand op dit forum zijn die zelf ooit zijn 17 inch wielen heeft verspaakt en je kan vertellen welke spaaklengte je nodig bent.

Mooie brommer inderdaad, vindt ook het stuurkuipje hier mooi bij passen!
Succes met het verspaken. 

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Kijk gauw op MP dr staan er nu 2 tekoop!!

Over dit topic

Gestart 13 Mei 2018 door Sil Mandjes

Laatste reactie door Ouwe Luuk

Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: