Om deze brommer gaat het.gy
Dit is een topic in Forum » Sparta » Modellen » B nummer Sparta Gd 50 sport bj 1960
Om deze brommer gaat het.gy
En dit is het B nummer.
Gr. Rien
Rien,
leuk om te zien waar mijn oude koplamphuis terecht is gekomen....
Wat betreft het B-nummer of extra info over je brommer. Je zou eens een mail kunnen sturen naar het Coda in Apeldoorn met het verzoek of ze informatie hebben over je brommer. Het Coda heeft een flink deel van het oude Sparta archief en als je een beetje geluk hebt, is er nog informatie over je brommer. Geef het framenummer en (vermoedelijk) bouwjaar op en als je wat geluk hebt, kunnen ze de exacte leveringsdatum geven, aan wie de brommer is geleverd en vlgns mij ook het nummer van het originele motorblok. Soms is zelfs het sleutelnummer van je stuurslot nog terug te vinden. Met deze extra info is het bij de RDW makkelijker om het goede type brommer op je kenteken te krijgen en de exacte datum van levering.
Het is misschien vergezocht, maar zou het misschien kunnen dat Sparta een frame uit 1959 (van een GC 50 met B-nummer B-7005) heeft gebruikt en daar een GD mee hebben opgebouwd die ze dan vervolgens aan het begin van 1961 hebben geleverd waardoor er een framenummer op zit die begint met een "1"?
Succes met je verdere speurwerk.
Goof
Hallo Goof,
Bedankt voor jou informatie en ga er mee aan de slag en wie weet wat er uitkomt en zal het hier in het forum laten weten.
Gr. Rien.
Eh, wat betreft het frame nummer en hiervan het bouwjaar herleiden, dit gaat niet op voor de oudere sparta brommers. Volgens mij kun je pas vanaf '61 of '62 het bouwjaar aan je frame nummer herleiden. Ook al de frame nummers van mijn Gd's beginnen met een 1. Heb één GE staan, daarvan begint het framenummer ook met een 1......
Ik heb Coda een mail gestuurd en zij nemen binnen 5 werkbare dagen contact met mij op en ben erg benieuwd of er uberhaubt nog gegevens van onze Gd's bekend zijn , want we praten hier wel over brommers van 56 jaar!!! oud.
Gr. Rien.
Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: