Forum

Dit is een topic in Forum » Sparta » Modellen » Even niets van mij vernomen, maar ik ben er weer met mijn nieuwe uitdaging

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Hallo Wim, het parel grijs werd niet meer gebruikt bij de latere sparta modellen.
Nog wel bij de GF en GG maar vanaf de GH werd gebroken wit toegepast i.p.v. parelgrijs.
Dus ook bij de GI zijn de kettingkast en de onderzijde van de schokbrekers gebroken wit van kleur.
 Bij de oudere modellen zoals de GA heeeft het parel grijs een wat meer groenere kleur.
De bok is van origine blauw i.p.v. parelgrijs.. 

Sparta Sport
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta Sport

Nog even een Op-Date

Het schoonmaken met Caustic Soda is niet helemaal gelukt, er was wel veel uit, maar helemaal schoon is de uitlaat niet geworden. Ik ga nu nog een keer proberen met ontvet vloeistof, en dat een een week laten staan. dat laat ik ook nog even horen.

De GE50 is technisch ver klaar, alleen krijg ik de aansluitin van de benzinekraan niet dicht. De nieuwe benzindekraan die ik bij Rinky heb gekocht heeft geen schijfje waar een kopere afdichtring op gelegt kan worden. en de draad afdichten blijft allemaal maar een paar dagen dicht, en dan gaat het weer lekken. Wie heeft een idee hoe ik dit opgelost krijg?

Als de bezinekraan aansluiting niet meer lekt kan ik naar de keuring.

Bij voorbaad bedankt voor een reactie!!

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Hallo Wim, wat mooi om te horen dat t al aardig opschiet. Hoe is t met je buddyseat afgelopen? Wat raar dat n nieuwe benzine kraan al meteen lekt. Is de oude niet te repareren, misschien met n nieuw rubbertje? Of komt de lekkage tussen tank en kraan vandaan?

Sparta Sport
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta Sport

Hallo Ronald,

Na veel pogingen met het nieuwe kraantje ben ik nogmaals aan het oude kraantje begonnen. Ik heb het zeefje er af gehaald, en de binnenzijde van de kraan met een schroevendraaiertje schoon gemaakt. Het leek wel epoxi wat er in zat. het gaatje van rezerve heb ik voorzichtig open geboord, want er was geen andere manier om dat kanaaltje schoon te krijgen. Ik heb van 2mm kurkplaat een nieuw afdichtplaatje gemaakt en het kraantje afgepest met 0,25 bar onder water gehouden. Geen bellen, dus het kraantje is weer OK.

Maar met het monteren stond het kraanje met een afdichtring in de verkeerde richting. Toen met 2 afdichtringen geprobeerd, en toe stond het kraantje bijna recht. Echter met het recht zetten kwam het draadsokje los, en zit ik met een nieuw probleem.

Ik ga er nu een nieuw stukje aan ziversolderen met M16x1 buitendraad, daar kan ik een kraantje aandraaien met een link/rechtse moer. Die zit altijn goed, zonder problemen.

Nee het buddyseat zou hij deze maand in orde maken, ik laat het wel horen.

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Ik ken dat Wim, heb ik ook ns gehad met n kraantje van n Lucky;  leek wel of er kauwgum in zat. Na schoonmaken en n nieuw rubbertje was t probleem verholpen. Ik had gewoon mn kraantje erop laten zitten, tank was leeg...en heb alles eruit gepeuterd met n scherp geslepen spijkertje.



Over dit topic

Gestart 4 Juli 2019 door Sparta Sport

Laatste reactie door Ouwe Luuk


Meest recente posts

Onduidelijkheden over nieuwe website
Okee, ik ga verder op het nieuwe forum! (link hierboven).
3 November | 13:47 uur door swieberd

Koppeling veert niet goed terug
Of gaan we nu verder op het nieuwe forum? Dat werkt nu goed....
3 November | 13:46 uur door swieberd

Welke olie in motorblok?
In het vervolg maar posten op het nieuwe forum zeker? Ik heb daar...
3 November | 13:45 uur door swieberd

Achterbrug Sparta 3v
Wie o wie heeft er voor mij een achterbrug van een SPORT 3V om te...
27 Oktober | 09:40 uur door Lecson

trapper
dank pjotr, ik heb inmiddels nieuwe trappers
24 Oktober | 13:29 uur door Maarten GF50

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: