Forum

Dit is een topic in Forum » Sparta » Modellen » Sparta 50RS bijna 6,25pk sterk!!

bastien
Citeer
Privébericht
Naar profiel
bastien

is dit nou mijn oude sparta 2v? haha, daar is niet veel meer van over. gaaf project man!

 

groet, bas

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Ehh, voor het grootste gedeelte wel geloof ik, in totaal zitten er een stuk of 3 brommers in.

Bij het demonteren van jouw 2v kwam ik erachter dat 1 bout geen bout was maar een vastgeplakte boutkopLaughing, en aan de andere kant was er ook een draadgat niet helemaal lekker.
ook wel grappig is dat de rode lak er als een plastic vel afkomt. Gelukkig heb ik nog een goede tank liggen. Van spartafiel heb ik foto's gekregen van de rem en voetsteun constructie.

Alleen is het nu een beetje heel erg koud in de garage om wat te doen.

thijstussengas
Citeer
Privébericht
Naar profiel
thijstussengas

O.K. het begint steeds meer op 'n brommer te lijken, maar ik ben wel heel benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden. Als straks alles onder de nieuwe lak zit, zal 't er natuurlijk veel beter uit zien. 

 

Vorige week ben ik nog de RDW geweest voor de 4TL die ik gerestaureerd heb. Die is nu goedgekeurd, maar het is inmiddels een prijzige aangelegenheid. € 158,-- Totale keurings/leges-kosten en dan nog € 18,50 voor het plaatje zelf.  Hier nog een plaatje van 't eindresultaat

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Zo, versie 1 is af. Ik heb er al een stukje mee gereden, en het rijd niet eens verkeerd, met de 12mm carb en 28mm bocht komt ie net aan op 40km/u. misschien dat dat nog veranders als ik de 17mm dellorto erachter hang, maar die zit tijdelijk op een ander project.
Let niet al te veel op het spuitwerk, dit is gedaan met busjes van de Action á €2,09.
Onder de afzuigkap in de garage.
"spuitcabine"

 

vroem

vroem2

 

vroem3

hansstevens
Citeer
Privébericht
Naar profiel
hansstevens

Een grotere carburateur resulteert niet altijd in meer snelheid,ik heb die zo begeerde 5,5 pk cilinder met een 12 mm kom ik makkelijk aan de 70 km per uur,ik heb een 18mm Bing geprobeerd maakt 5 km uit maar wel 1:30 benz verbruik. er is een kokusan ontsteking gemonteerd wat extra hoge toeren toelaat .

Die 40 km vraagt wel om een betere tuning welke krukas heb je er in zitten? 42 0f 44.ik heb een 42 maar wel cilinder aan de boven kant 2mm ingekort  zuiger bewerkt 2mm afgeschuind, en het hemd 2 mm na de inlaat poort in gekort, wel mis ik onderin wat trek kracht maar die komt als een beest boven de 5000 toeren .

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Ik heb een 44 milimeter slag krukas, ik heb 2 blokken van deze serie, eentje met een 14mm small end en eentje met 12mm small end, momenteel zit het blok met het 14mm small end eronder.(daar had ik een cilinder en zuiger voor)

Ik zit te denken om deze cilinder uit te veilen naar de 5,5pk versie, maar ik kan nergens een poortmap vinden van die cilinder, en de aluminium 6,25pk cilinders zijn onbetaalbaar.

Rijd u met een 28mm bocht en pijp of met een 32mm bocht en pijp? mij lijkt dat een 28mm bocht voldoende zou moeten zijn, daar rijd een maxi ook mee met 74cc, dus dan moet het met 50cc ook kunnen.



Over dit topic

Gestart 7 Mei 2012 door electronicasmurf

Laatste reactie door electronicasmurf


Meest recente posts

Cilinder gezocht
Als je zo'n geleerde bolleboos bent moet het voor jou een...
6 December | 21:24 uur door piet vetnippel

Teller aandrijving Sparta Sport 2v
rinky toys uit Breda heeft ze ook let wel op de diameter van je wiel
5 December | 15:07 uur door gerardus

Trapas Sachs 2v
wat remhevel betreft is in het blok de blauwe rem stop in de...
5 December | 15:04 uur door gerardus

Wielen sparta lucky
Jacco er staan n paar wielen op mp groet Ronald
2 December | 07:39 uur door Ouwe Luuk

18 November | 19:11 uur door Sparta Sport

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: