alle 3v's zijn handgeschakeld, 4v is voet
tja punten waar je op moet letten,
allereerst komen de papieren overeen met het voertuig, controleer framenummer op de brommer en op de papieren, denk je dat er aan geklooid is of overgezet? dan niet kopen.
vervolgens kijken voor een algehele indruk, kijk eerst even rond op internet naar foto's van vergelijkbare 3v's dan zie je al snel genoeg of er onderdelen missen.
ik kijk ook altijd naar de productiecode op de banden, is een band ouder dan 5 jaar, tja dan zie ik het als stukje transportrubber om hem mee thuis te krijgen om vevrolgens d ebanden te vernieuwen en de oude in de kliko te laten verdwijnen.
delen die vaak missen, chroomstrip achterkant kettingkast, witte achterplaat, gele plaat voorzijde. Het filter in het frame wil ook wel eens incompleet zijn, maar dat gaat enkel op voor modellen met 50/3 C NL blok, met aanzuiging via het frame.
delen die heel lastig zijn om aan te komen,
-schakeldeksel motor, is linkerdeksel van bovenaf gezien, haal het losse deksel even los om te kijken of de deksel heel is qua het kamertje rondom de de hevel, scheurtjes en kloeine missende stukjes metaal zijn reparabel maar wanneer door een losgeslagen ketting een groot gat te zien is achter het kleine deksel met Sachs er op dan ga ik al zakken met de prijs.
verder tja een technisch goed blok moet gemakkelijk starten en schakelen, voor het starten altijd even voelen of het blok nog koud is, warme motoren starten altijd makellijker.
Kijk dus eerst even goed rond naar wat er allemaal wel en niet op hoort, vervolgens nog eens goed kijken naar de staat van deze brommer en dat afwegen tegen de vraagprijs.
Mocht je een digitale foto hebben van de ze brommer kun je hem dan even plaatsen? dan kunnen we je hier alvast even helpen met het kijken.