Forum

Dit is een topic in Forum » Sparta » Modellen » Sparta Sport Special 1963

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

Qua de vork, heeft de constructie geen ruimte zijdelings? dan is alles in orde.

Qua de lengte van de voorpoot: in principe zijn alle poten van de jaren '60 gelijk qua lengte.

de jaren '60 versie heeft een samengeknepen onderkant en is over de hele lengte gelijk qua diameter pijp..

Alleen de plaats van de geleidingsbussen binnenin kan wat verschillen.

Enige jaren '60 uitzondering is 1 versie van de poten van de spartamatic die hebben een verdikking aan de bovenkant en die van de Sport 2V, 3V en Grand Sport 4v vanaf 1968 is natuurlijk anders.

De latere jaren '70 poten hebben een ingelast stuk aan de onderkant. En dan zie je ook meer variatie in lengte komen maar die hebben dus altijd een ingelast stuk onderaan.

marinho1
Citeer
Privébericht
Naar profiel
marinho1

Hoi Maarten,

Sorry voor de te late reactie.

Ik vraag de lengte omdat mijn vorkpoten nog bij de verchromer liggen en ik heb gisteren een km tellerkabel gemonteerd van 65 cm en nu wil ik weten als de lengte goed is al dat wel het geval is dan kan ik het kuipje er ook al opzetten daarom wil ik weten de afstand asgleuf naar de buis waar de chromen vorkpoot in gaat.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt de hel zaak stagneerd omdat Galviron 12 weken verwerkingstijd heeft.

Ze hadden mij 6 weken toegezegd en dat was 22 decenber vorig jaar.

Groet Marinus

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

die afstand moet ik je even schuldig blijven, momenteel enkel bromemrtjes met sachs beneden in de schuur en brommertjes met een G-serie frame staan momenteel elders.

kan iemand met een gewone GF, GG, GH of GI even de maat opmeten van zijn kabel, van een SA, SB, SC, SE of SF kan trouwens ook, allemaal nagenoeg zelfde voorvorkje.

marinho1
Citeer
Privébericht
Naar profiel
marinho1

Hoi Forummers is er iemand die mij een antwoord kan geven op mijn voorgaande vraag.

Groet Marinus

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Hoi Marinus,de lengte van de km teller kabel op mijn GC 50 is 60 cm. 65 cm moet volgens mij altijd passen.

peter.

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Ik denk dat 65 cm idd wel moet lukken, heb net die van mijn GS gemeten en die is 72 met een bochtje.

De lengte van de voorvork is 44,5 cm vanaf de onderkant van de poot tot aan de onderste balhoofdplaat.

Groetjes Geert

Over dit topic

Gestart 10 Februari 2012 door marinho1

Laatste reactie door pjotr

Meest recente posts

Onduidelijkheden over nieuwe website
Okee, ik ga verder op het nieuwe forum! (link hierboven).
3 November | 13:47 uur door swieberd

Koppeling veert niet goed terug
Of gaan we nu verder op het nieuwe forum? Dat werkt nu goed....
3 November | 13:46 uur door swieberd

Welke olie in motorblok?
In het vervolg maar posten op het nieuwe forum zeker? Ik heb daar...
3 November | 13:45 uur door swieberd

Achterbrug Sparta 3v
27 Oktober | 09:40 uur door Lecson

trapper
dank pjotr, ik heb inmiddels nieuwe trappers
24 Oktober | 13:29 uur door Maarten GF50

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: