Forum

Dit is een topic in Forum » Sparta » Modellen » Spartamatic JLO MM 540

Teddygirl
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Teddygirl

Hallo Spartaliefhebbers,

Ik kocht gisteren een Spartamatic JLO MM 540, maar de vorige eigenaar wist zo goed als niets over de brommer.. Vandaar mijn vragen aan jullie:

Waar vind ik het bouwjaar van de brommer? Ik heb volgende gegevens teruggevonden op de brommer: MM 540 048 24783, 901587 en Sparta B8141.

Hoe snel rijdt zo'n ding ongeveer? (ik heb geen kilometerteller ofzoiets erop zitten)

Hoeveel cc?

Suggesties voor onderdelen, handleiding,...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :)

(hieronder een voorbeeld van het type, ik probeer zo snel mogelijk een echte foto van mijn nieuwe aanwinst posten!)

Veel groetjes,

Femke

Iply
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Iply
Ik heb zo'n zelfde alleen in het grijs Volgens mij komt de uit 1969(die van mij ook) De van mij gaat ongeveer 40 km/h Qua handleidingen kijk even bij de documenten van de site Gr. Jos
superdexta
Citeer
Privébericht
Naar profiel
superdexta

beste Femke,

deze spartamatic is van 1969 daar het framenummer met een 9 begint. ik heb er een van 1970 zonder achtervering en als die echt zin heeft gaat die tegen de 50. het is een 49 cc blok dat als maar wil werken. gezien de 'sterkte' van het frame heb ik het gas wel eens wat ingehouden want dat frame kan het niet aan om meer dan 45 te rijden.

groeten en veel rijplezier ermee,

Heereluurt

Citeer
Privébericht
Naar profiel

is het frame niet sterk genoeg ?? hoe bedoel je ??? het zijn tog terke brommertjes

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Ja hoor, het frame is best sterk genoeg voor normaal gebruik. 

Maar zoals Heereluurt zegt, als je de brommer sneller maakt kan het zijn dat het een beetje gaat zwabberen. Er zit echter wel verschil tussen de matics. Heereluurt beschrijft een zonder achtervering, die heeft de tank onder het zadel zitten en een dunne buis naar voren.
De jouwe heeft de tank voor zitten en dus een dikkere/stevigere constructie. Ook de achterbrug van een met achtervering is steviger. Ik denk dus dat jij dit probleem niet zo snel zult ondervinden. Smile

Grtjs,

Geert

Over dit topic

Gestart 22 April 2012 door Teddygirl

Laatste reactie door Geert

Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: