Ah ok dan is het dus inderdaad een SC50 van 1965. De SC en SB zijn vrijwel gelijk, alleen wat kleine details zijn anders.
Ik heb de foto's op marktplaats bekeken, ik hoop voor je dat de bagagedrager en zuiger de enige delen zijn die missen. Dat is altijd heel moeilijk te bepalen als alles uit elkaar ligt. Op de foto's zie ik bijvoorbeeld ook niet de chromen rand en het glas van de koplamp.
Een bagagedrager vinden zal vast wel mogelijk zijn. Lastige is alleen dat die dingen er zo eenvoudig uitzien dat het lijkt of elke van een fiets al zou passen. Je moet dus maar net de juiste weten te herkennen. Je zou natuurlijk ook een zelf kunnen maken als je handig bent, of een andere aanpassen aan dit frame.
1 detail valt me ook op;
Op het nummerplaatje van het motorblok staat type 50/4 LKH. Maar dat is een compleet ander blok, zegmaar het totaal tegenovergestelde van een Saxonette. Een /4 LKH is een 4 versnelling, voetgeschakeld blok met kickstarter en geforceerde koeling. Meestal voorzien van een veel sterkere cilinder en grotere carburateur.
Maar het bijzondere is wel dat het motornummer op dat plaatje gelijk is aan die in het archief boek. Dat doet vermoeden dat destijds in de Sachs fabriek al het verkeerde typeplaatje op het blok gezet is en Sparta het blok simpelweg zo gemonteerd heeft.
Maakt voor de brommer verder niets uit, die kan er prima mee rijden. Is wel een grappig productiefoutje.
De technische documentatie die van dit type beschikbaar is vind je (als je lid wordt van de club) op de documentatie pagina hier op de site.
Ik ben benieuwd hoe je de brommer aan zult treffen en of het project doorgaat.
Succes!