Modellenoverzicht

Heeft u foto's van een Sparta? Mail ons deze en we plaatsen ze in het overzicht! Zowel in nieuwstaat als gebruikte brommers zo "uit de strijd" zijn welkom om in dit overzicht getoond te worden. 

« Terug naar modellenoverzicht
Sparta Sport 1967 Sparta Sport 2V 1966 Sparta Sport 2V 1966 Sparta Sport 2V (6) 1966 Sparta Sport 2V (5) 1966 Sparta Sport 2V (4) 1966 Sparta Sport 2V (3) 1966 Sparta Sport 3V Maatschets Geforceerde Koeling 1966 Sparta Sport 2V (2) Maatschets rijwindkoeling 1966 Sparta Sport 2V (WJvB) 1966 Sparta Sport 2V (WJvB) (2) 1968 Sparta Sport 3V (Gijs Gooren) (1) 1968 Sparta Sport 3V (Gijs Gooren) (2)
  • Sparta Sport
  • 1967 Sparta Sport 2V
  • 1966 Sparta Sport 2V
  • 1966 Sparta Sport 2V (6)
  • 1966 Sparta Sport 2V (5)
  • 1966 Sparta Sport 2V (4)
  • 1966 Sparta Sport 2V (3)
  • 1966 Sparta Sport 3V Maatschets Geforceerde Koeling
  • 1966 Sparta Sport 2V (2) Maatschets rijwindkoeling
  • 1966 Sparta Sport 2V (WJvB)
  • 1966 Sparta Sport 2V (WJvB) (2)
  • 1968 Sparta Sport 3V (Gijs Gooren) (1)
  • 1968 Sparta Sport 3V (Gijs Gooren) (2)

Sparta Sport 66-67-68

De meer dan dertigjarige Sparta ervaring op het gebied van motorrijwielbouw vindt de kenner direct terug in dit fraaie type Sport. De hydraulische telescoop voorvering en de hydraulisch gedempte "swing-arm" achterwiel vering garandeert een veilige wegligging. De motor vormt een vast geheel met de achtervork. Tezamen scharniert deze combinatie om de totaal geen onderhoud vragende scharnieras. Zo wordt een constante ketting-spanning bereikt en het aan achterwielvering-systemen verbonden bezwaar van snelle slijtage van ketting en kettingwielen ondervangen. De kettingkast is geheel stofdicht. Deze constructie vindt op alle Sparta modellen met achterwielvering toepassing. De Sport wordt geleverd met de nieuwe ILO motor, twee of drie versnellingen. finish: zwart, groen, graniet of beige in combinatie met parelgrijs. 

Type
Sparta Sport
Categorie
Herenbromfiets
Jaar
1966, 1967, 1968
Typekeur
B5015, B5016, B6015, B6016
Plaats framenummer
Balhoofdbuis
Plaats motornummer/type
Links boven op het blok
Over de motor
Motor
ILO G49/2 (twee versnellingen)
ILO V49/3 (drie versnellingen, geforceerde koeling)
Ontstekingstijdstip
1,5 - 2,0 mm voor BDP
Onderbrekeropening
0,35 - 0,45 mm
Bougie electrodenafstand
0,4 - 0,5 mm
Carburateur
Bing 1/12/184 (NL)
Bing 1/12/181 (B)
Overbrenging (NL)
11:33
Banden
23 x 2 x 2,25 (voor en achter)