Heeft u foto's van een Sparta? Mail ons deze en we plaatsen ze in het overzicht! Zowel in nieuwstaat als gebruikte brommers zo "uit de strijd" zijn welkom om in dit overzicht getoond te worden.
Lekker makkelijk is die Sparta Happy. Starten, gasgeven en weg ben je. Verder gaat alles automatisch. Wat je ook aan hebt - door het Iage afgeplatte middendeel wip je er vlot op. Voorvering en zweefzadel asfalteren elke weg. En zo je wilt twee bagagedragers ! Allemaal even makkelijk. Da's een.
Lekker veilig is die Sparta Happy. Door de kleine wielen (16") ligt het zwaartepunt laag - ook door de VREDESTEIN banden blijft - ie daarom altijd knap in het spoor, zelfs al spring je er niet zo kinderachtig mee om. Speciaal als je remt - en hoe - merk je dat nog eens
extra. Erg opmerkelijk is hier ook de manier waarop eindelijk eens goed rekening is gehouden met bescherming van je kleding tegen draaiende delen en olie: een lange kap van kunststof dekt de liggende motor en de ketting valledig af. Allemaal even veilig. Da's twee.
Lekker stevig is die Sparta Happy. Nou ja, bij Sparta weten ze al zo'n dikke 50 jaar wat body's voor "motorrijwielen" bouwen is, dus dat mag je dan ook wel merken. De Sachs motor - beter bestaat niet - snort tevreden en doet dat erg lang op een tank brandstot (4 l), natuurlijk een kraan met reservestand. Kortom: die hele Sparta Happy is een stevig en betrouwbaar bouwwerk. Da's drie.